Learning analytics betreft het “verzamelen, analyseren en rapporteren van data van studenten en hun omgeving ten behoeve van het begrijpen en verbeteren van het onderwijs en de omgeving waarin dit onderwijs plaatsvindt” (SolAR, 2011).
bron
- In de eerste artikel van Greller &
Drachsler, 2012 wordt de Learning Analytics framework op basis van een
literatuur onderzoek opgebouwd en toegelicht.
- In de tweede artikel Drachsler & Greller, 2012 wordt het Framework hergebruikt
om een internationale stakeholder-analyse te maken in het licht van de zes
dimensies van de Framework.
One could define learning analytics as
collection of methods that allow teachers and maybe the learners to understand
what is going on. I.e. all sorts of tools that allow to gain insight on
participant's behaviors and productions (including discussion and
reflections). http://edutechwiki.unige.ch/en/Learning_analytics |
Nog een ander citaat:
Learning analytics (LA) applies the model of
analytics to the specific goal of improving learning outcomes. LA collects and
analyzes the “digital breadcrumbs” that students leave as they interact with
various computer systems to look for correlations between those activities and
learning outcomes. Greller &
Drachsler, 2012 |