zondag 13 september 2015

Opruiming

 

"Ons brein is geen ordelijk en goed bijgehouden archief van betrouwbare feiten: het lijkt meer op een rommelzolder van vastgeroeste meningen, halve waarheden en nooit afgestofte onzin. Daar moet nodig eens de bezem door."
Hans van Maanen

Afbreken, opzeggen en stoppen:
  • Account verwijderen uit registerleraar.nl
  • Opzeggen lidmaatschap NVvW
  • Twitteraccount @wiswijzer2 wordt afgebroken...
    Zie Van @wiswijzer2 naar @wiswijzer
  • ...
  • ...

q8699img4.gif


"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members"
Grouncho Marx

Het lerarenregister

Ga eerst zelf maar 's professionaliseren..... met je #lerarenregister:-)))
...en als je je grenzen en beperkingen niet kent dan moet je gaan professionaliseren... (1/23)
...en als je je werk niet goed doet dan moet je professionaliseren... (2/23)
...of een andere baan zoeken... (3/23)
...met pensioen gaan... (4/23)
...of proberen hogerop te komen als manager of adviseur... (5/23)
...zodat je anderen kan vertellen hoe ze hun werk moeten doen.. (6/23)
...of ga les geven op de lerarenopleiding... (7/23)
...het beste is om gewoon je werk goed te doen... (10/23)
...en wie bepaalt of je je werk goed doet? (11/23)
...dat doet mijn werkgever... (12/23)
...samen met de ouders, de leerlingen, mijn collega's en ik... (13/23)
Zo doen wij dat... (14/23)
...en mijn werkgever wordt daar op afgerekend en ik word er op afgerekend... (15/23)
...dus dat is onze gezamenlijke verantwoordelijkheid... (16/23)
...daar hebben wij geen #lerarenregister bij nodig.... (17/23)
...dat #lerarenregister is alleen voor maar de politiek, de malloten, voor BON, voor piet snot... en jan met de korte achternaam en de rest van het geteisem... (17/23)
...dus ga iets nuttigs doen... (18/23)
...verzin sommen,... (18/23)
...beantwoord vragen.... (19/23)
...reflecteer van mijn part... (20/23)
...ga oliebollen bakken...
...doe waar je goed in bent... (21/23)
...een goed docent is een blije docent... (22/23)
...dus #rotop met je #lerarenregister  (23/23)
...en nu wil ik er niks meer over horen... :-))

zondag 6 september 2015

Herfst

Staken in het onderwijs?



Lees ik dat nu goed? Gaan we met z'n allen een paar dagen zitten fröbelen als protest? Wat is dat nu weer? Zou dat iets uitmaken? De vorige staking in 2012 heeft niet echt geholpen geloof ik...
  • Waarom gooien we de zaak niet plat totdat de eisen zijn ingewilligd?
Dan heeft staken misschien zin, maar (je begrijpt het al) dat gaat NOOIT gebeuren. Stel je voor dat zoiets dan maanden gaat duren... en dan? Nee... vergeet het maar...

Maar 't schijnt dat docenten die niet staken er niets van begrepen hebben. Dat ze hun verantwoordelijkheid niet nemen. Jippie! Daar was ie weer... De docenten hebben het altijd gedaan.:-)

Wat een treurigheid...:-(

zaterdag 5 september 2015

George Dantzig

During my first year at Berkeley I arrived late one day to one of Neyman 's classes. On the blackboard were two problems which I assumed had been assigned for homework. I copied them down. A few days later I apologized to Neyman for taking so long to do the homework - the problems seemed to be a little harder to do than usual. I asked him if he still wanted the work. He told me to throw it on his desk. I did so reluctantly because his desk was covered with such a heap of papers that I feared my homework would be lost there forever.

About six weeks later, one Sunday morning about eight o'clock, Anne and I were awakened by someone banging on our front door. It was Neyman . He rushed in with papers in hand, all excited: "I've just written an introduction to one of your papers. Read it so I can send it out right away for publication." For a minute I had no idea what he was talking about. To make a long story short, the problems on the blackboard which I had solved thinking they were homework were in fact two famous unsolved problems in statistics. That was the first inkling I had that there was anything special about them.

bron

vrijdag 4 september 2015

Puur poëzie

"De schroefdraden worden beschreven voor de schroefvormige verplaatsing van een afgeknotte gelijkbenige driehoek met een tophoek gelijk aan 30° waarvan de basis, evenwijdig met de as van de cilinder, voor het afknotten gelijk is aan het quotiënt van de spoed van de schroef door het aantal gangen"
bron