Op dit moment heb ik een aantal websites. In het kader van mijn levensloop gaat daar het een en het ander veranderen:
Ik zal hier 't en 't ander verzamelen over hoe het verder gaat, wat er nog moet gebeuren en verder alles wat er zo op tafel komt.
Willem van Ravenstein | 31-augustus-2019 | Den Haag
zaterdag 31 augustus 2019
Hoe arbeidsongeschikt ben ik?
Hoe arbeidsongeschikt je bent drukt UWV uit in procenten. Maar hoe berekent UWV dat arbeidsongeschiktheidspercentage?
Het UWV hanteert een formule. Deze formule is:
Oftewel: je berekent eerst het bedrag wat je volgens het UWV niet meer kunt verdienen: het maatmanloon min je restverdiencapaciteit. Dit bedrag deel je door je oude loon, maal 100%. De uitkomst van deze berekening is het arbeidsongeschiktheidspercentage.
bron
Het UWV hanteert een formule. Deze formule is:
(maatmanloon – restverdiencapaciteit) / maatmanloon * 100% = arbeidsongeschiktheidspercentageHet maatmanloon is het loon wat je verdiende op de laatste dag voordat je ziek werd. De restverdiencapaciteit is het bedrag waarvan de arbeidsdeskundige van het UWV heeft beoordeeld dat je dat nog kunt verdienen (in andere functies).
Oftewel: je berekent eerst het bedrag wat je volgens het UWV niet meer kunt verdienen: het maatmanloon min je restverdiencapaciteit. Dit bedrag deel je door je oude loon, maal 100%. De uitkomst van deze berekening is het arbeidsongeschiktheidspercentage.
bron
vrijdag 30 augustus 2019
Autoreparatie
Mijn favoriete Husky uit mijn kindertijd was de Ford Thames TV Van. Inmiddels was ie toch wel enigszins aan een upgrade toe... Er ontbreken nog wel een antenne en een laddertje...
Het zwakke punt uit deze serie is de onderkant. De kunststof bodem is kwetsbaar. Mijn expemplaar was al lang door de vering heen gegaan. Dit laat zich wel redelijk eenvoudig reparen met een extra stukje plastic. Een stukje plastic van een oude geodriehoek. Komt zo'n geo nog 's van pas...:-)
Open maken, bodem repareren, spuiten, zilververf voor de koplampjes en weer in elkaar zetten. Hij is er (al met al) enorm van opgeknapt. Ik ben er wel trost op.:-)
Meer over het wagenpark kan je vinden op deze pagina's. Zolang het duurt, want ICTklas.nl gaat in het kader van bezuinigingen er uit.
Ik ben nog bezig met de Sunbeam Rapier. Dat is (voorlopig) de laatste opknapbeurt. Maar vanaf kan ik natuurlijk oude versleten exemplaren gaan aankopen en opknappen. Heb ik iets te doen...:-)
Het zwakke punt uit deze serie is de onderkant. De kunststof bodem is kwetsbaar. Mijn expemplaar was al lang door de vering heen gegaan. Dit laat zich wel redelijk eenvoudig reparen met een extra stukje plastic. Een stukje plastic van een oude geodriehoek. Komt zo'n geo nog 's van pas...:-)
Open maken, bodem repareren, spuiten, zilververf voor de koplampjes en weer in elkaar zetten. Hij is er (al met al) enorm van opgeknapt. Ik ben er wel trost op.:-)
Meer over het wagenpark kan je vinden op deze pagina's. Zolang het duurt, want ICTklas.nl gaat in het kader van bezuinigingen er uit.
Ik ben nog bezig met de Sunbeam Rapier. Dat is (voorlopig) de laatste opknapbeurt. Maar vanaf kan ik natuurlijk oude versleten exemplaren gaan aankopen en opknappen. Heb ik iets te doen...:-)
donderdag 29 augustus 2019
Abonneren op:
Posts (Atom)