vrijdag 30 juni 2017

Los exact op

\(2·\cos(x)=0\)

Uitwerking

\(
\eqalign{
  & 2 \cdot \cos (x) = 0  \cr
  & \cos (x) = 0  \cr
  & x = \frac{1}
{2}\pi  + k \cdot \pi  \cr}
\)
...en dat is het dan...smiley

dinsdag 27 juni 2017

Hoe ging dat ook alweer?

VRAAG

Sorteer a , b en c volgens stijgende waarden.
a =√23, b =1199/250 en c =959/200

 

ANTWOORD

Uit het hoofd:

1199·4=1200·4-4=4796
1199/250=4796/1000

959·5=960·5-5=4795
959/200=4795/1000

Nu die √23 nog...:-)
  • Hoe ging dat ook alweer?

zondag 25 juni 2017

Vermenigvuldigen

Uitstelgedrag

q13528img1.gif
Hoe voorkom je uitstel? Dit zijn de gouden tips…
  • Een klassieker: verdeel grote taken in (veel) kleinere taken die per stuk minder angstaanjagend zijn.
  • Stel tussentijdse deadlines. Bijvoorbeeld door een timer te zetten. Of door een collega iets te beloven dat haalbaar is: „Vanmiddag stuur ik je een eerste, voorlopige versie.”
  • Creëer een werkomgeving die je helpt. Houdt kortetermijnpleziertjes en andere vormen van afleiding – letterlijk – zo ver mogelijk uit de buurt.
  • Maak taken aantrekkelijker door jezelf de vraag te stellen waarom jij iets belangrijk vindt: een persoonlijke ‘why’ voor lastige to do’s.
  • Voorkom dat uitstel wordt beloond. Hanteer dus strikte deadlines. Zorg juist voor een beloning als het werk af is vóór de afgesproken datum of tijd.
  • En misschien wel de belangrijkste: vergeef jezelf je uitstelgedrag van gisteren en probeer het vandaag gewoon weer opnieuw. Niet morgen dus, maar vandaag.
bron

Top 20 mythes in het onderwijs

Let's keep this simple.... click on each title to get full critique...
  1. Leadership We’re all leaders now, rendering the word meaningless
  2. Emotional Intelligence Dodgy adjective pushing an even dodgier noun
  3. Learning styles An intuition gone bad.
  4. Myers-Briggs Shoddy and unprofessional judgements on others.
  5. Learning objectives Bore learners senseless at the start of every course. 
  6. Microlearning Another unnecessary concept.
  7. Maslow's hierarchy Coloured slide looks good in Powerpoint.
  8. Diversity Inconvenient truths (research) show it's wrong-headed.
  9. NLP No Longer Plausible: training’s shameful, fraudulent cult?
  10. Mindfulness Yet another mindless fad.
  11. Social constructivism Inefficient, inhibiting and harmful fiction.
  12. 21st C skills They're so last century!
  13. Values Don't be a dick! - the rest is hubris. 
  14. Piaget Got nothing right and poor scientist.
  15. Kirkpatrick Old theory, no longer relevant.
  16. Mitra's Hole-in-the-wall Not what it seems!
  17. Mitra's SOLE 10 reasons why it is wrong.
  18. Ken Robinson Creative with the truth.
  19. Gamification Playing Pavlov with learners?
  20. Data Analytics Do bears shit in the woods?

bron

Zomervakantie

zaterdag 24 juni 2017

De liefde

"I don't know where you end, and where it is that I begin.
You simply open my mind, and the memories flood on in."
Uit 'Vision' van Peter Hammill

woensdag 14 juni 2017

Rekenbeter

\( \eqalign{\frac{{\frac{1} {2} + \frac{2} {3}}} {{\frac{1} {2} + 1\frac{1} {3}}} = \frac{{3 + 4}} {{3 + 8}} = \frac{7} {{11}}} \)

zondag 4 juni 2017

Hoe lang nog?

Ik denk dat ik me in de jaren die komen vooral moet richten op het primaire proces. De leerlingen eerst en voor de rest kan iedereen de boom in. Geen onzintaken en geen geneuzel. Ik moet nog een tijdje mee dus ik laat het plezier in mijn werk niet verpesten door onbenulligheden.

De leraar aan zet

"Grappig dat die mensen die menen dat de 'leraar aan zet' is subiet zelf minder gaan lesgeven."
Patrick Woudstra

...en dus constant bezig zijn naar werkjes en baantjes... want lesgeven is natuurlijk geen carrière... workshops, artikeltjes schrijven...

...o ja natuurlijk leuke buitenlandse reisjes, internationale congresjes, chillen met soortgenoten in het buitenland, ....

....en naamsbekendheid... dat kan nog 's handig zijn als toegang van andere baantjes, werkjes, e.d