"De mantel is gemaakt van 12 otters, 4 dolfijnen, een tilapia, 2 shetlandpony’s, 4 koningspinguïns, 16 wasberen, 3 stokstaartjes, de voorlaatste kakapo, 4 steenmarters, een mammoet, 7 gazellen, 2 wezels, 5 tapirs, 17 Belgen, 2 zwartvoetbunzings, een langstaartwezel, 12 honingdassen, 5 nertsen, een giraffe en 6 ton paardenvlees. Aanvankelijk zou er ook hermelijn in de mantel verwerkt worden, maar dit stuitte op verzet van de Partij voor de Dieren."
bron
dinsdag 30 april 2013
zaterdag 27 april 2013
zondag 21 april 2013
donderdag 18 april 2013
Professionalisering
Ik heb nu in het lerarenregister 617 uren aan activiteiten opgevoerd. Dat kost niet veel moeite. Aan wat soort activiteiten moet je dan denken? Wel aan een lijstje dan maar:
- DWO-gebruikersmiddag
4 uur - Edutweetup
4 uur - Klassenmanagement
8 uur - WisFaq
483 uur - Wiskunde & konijnen
90 uur - WiskundE-brief
28 uur
woensdag 17 april 2013
Loterij
"I've done the calculation and your chances of winning the lottery are identical whether you play or not."
Fran Lebowitz
Fran Lebowitz
Probleemoplossend vermogen
Als 'programmeur' vind ik het leuk om problemen op te lossen. Meestal zijn dat problemen die ik zelf veroorzaakt heb. In wiskundeleraar.nl kan je bijvoorbeeld op een pagina een opdracht formuleren waarbij leerlingen antwoorden kunnen geven die worden opgeslagen, van feedback voorzien en nog zo wat...
Soms is het aardig als leerlingen van elkaar de antwoorden kunnen zien. Dat kon ook altijd, maar sinds een recente verbouwing en aanpassing loopt het programma vast. Het raakt op de één of andere manier in een 'oneindige loop' zodat het programma er na een tijdje de brui aan geeft.
Ik weet wel 'waar' het ongeveer mis gaat, maar ik durf er niet te veel aan te veranderen want voor de 'docent' werkt het in- en uitklapsysteem verder prima. Na vele pogingen geeft ik het op. Ik laat het zoals het is en maak gewoon een 'nieuw veldje' aan met bijbehorende 'actie' dat wel werkt. Dat in- en uitklappen is voor leerlingen toch niet zo van belang.
Kortom: je kunt lang bezig blijven met verbouwen, maar als je dit niet je dagelijks werk is dan is het lastig om er steeds weer in te duiken. In dat geval kan je er beter een tuinhuisje bijbouwen. Dan kan je daar tenminste lekker zitten...:-)
Soms is het aardig als leerlingen van elkaar de antwoorden kunnen zien. Dat kon ook altijd, maar sinds een recente verbouwing en aanpassing loopt het programma vast. Het raakt op de één of andere manier in een 'oneindige loop' zodat het programma er na een tijdje de brui aan geeft.
Ik weet wel 'waar' het ongeveer mis gaat, maar ik durf er niet te veel aan te veranderen want voor de 'docent' werkt het in- en uitklapsysteem verder prima. Na vele pogingen geeft ik het op. Ik laat het zoals het is en maak gewoon een 'nieuw veldje' aan met bijbehorende 'actie' dat wel werkt. Dat in- en uitklappen is voor leerlingen toch niet zo van belang.
Kortom: je kunt lang bezig blijven met verbouwen, maar als je dit niet je dagelijks werk is dan is het lastig om er steeds weer in te duiken. In dat geval kan je er beter een tuinhuisje bijbouwen. Dan kan je daar tenminste lekker zitten...:-)
zaterdag 6 april 2013
Reklame op maat
Ondanks al die onzin rondom cookies werkt dat 'tracken' echt goed. Je koopt iets en je wordt 'doodgegooid' met reklame voor hetzelfde. Maar dat heeft niet zo veel zin want die heb ik al. Maar 'reklame op maat' gaat nog een stapje verder. Wat een uitvinding!
Dat je 't maar niet vergeet...:-)
Dat je 't maar niet vergeet...:-)
donderdag 4 april 2013
Hoe makkelijker hoe beter
Ik probeer zo'n beetje dagelijks te registreren hoe het voor staat met de 'wiskunde en konijnen'. Op het forum zet ik dan dit soort berichten:
Op het weblog van wiskundeleraar.nl had ik al iets geschreven over prompte feedback. Voor de rest van de belevenissen een andere keer meer.:-)
"We hebben nu 127 opdrachten van de 518 opdrachten nagekeken (25%). Daarbij zijn 139 punten uitgekeerd en 6 sterren toegekend. Er zijn in totaal 74 deelnemers."Eigenlijk raak je nooit uitontwikkeld. Er is altijd reden om dingen te verbeteren, makkelijker te maken en vooral proberen jezelf zoveel mogelijk werk te besparen. Dat laatste is altijd veel meer werk dan iedereen denkt, maar uiteindelijk is het idee dat het beter, leuker, leerzamer is en toch binnen de kaders van de 'redelijkheid' behapbaar is voor de docent(en).
Op het weblog van wiskundeleraar.nl had ik al iets geschreven over prompte feedback. Voor de rest van de belevenissen een andere keer meer.:-)
dinsdag 2 april 2013
Geregistreerd leraar
"Bent u die onderwijsprofessional die zich blijft ontwikkelen? Registreer u dan op registerleraar.nl! Als registerleraar laat u zien dat u gekwalificeerd en bekwaam bent om voor de klas te staan. En meer: met uw registratie toont u aan dat u actief werkt aan de ontwikkeling van uw beroep."
Aantal uren dat u tot nu toe aan activiteiten heeft besteed: 527
Hoe moeilijk kan het zijn?
Overzicht van uw activiteiten
Aantal uren dat u tot nu toe aan activiteiten heeft besteed: 527
Hoe moeilijk kan het zijn?
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members"
Grouncho Marx
maandag 1 april 2013
Was er dan een plan dan?
Ik geloof dat ik deze zoektocht maar even laat zitten.
- Maak het verhaal verder zelf af en kleur de plaatjes... Ik heb 't met is.gd/MfuFxY wel gehad...:-)) volgend jaar meer....
- Denk maar niet dat er kant-en-klare oplossingen te vinden zijn... is.gd/FLuUdI zelf doen! #montessori - ben ik er van af:-))
- Over zoiets als is.gd/Pahxdu kan ik dan weer lang nadenken. Wat heet gratis? Ergens klopt er iets niet...
- "En excuses zijn op z’n minst ook op zijn plaats" - excuses... sorry... alvast dan bij deze... #vreemde gang van zaken.:-)
Abonneren op:
Posts (Atom)