- Leren structureren.
Bijvoorbeeld over het scheiden van hoofd- en bijzaken, samenhang ontdekken, dingen op een rijtje zetten, in een breder perspectief trekken, enz. en waarom dat voor leerlingen (en docenten) zo belangrijk is.
Leren stuctureren
- Wat boeit mij in het werken in het onderwijs?
Ik wil me helemaal niet bezig houden met die vraag. Waarom eigenlijk niet? Ik ben er nu toch over aan het nadenken geslagen, dus moet ik daar dan ook maar 's iets over schrijven.
http://www.befactor.nl
- Elke toets moet herkansbaar zijn.
Het gaat om leren. Een onvoldoende voor een toets kan niet zo blijven. Mooie stelling.
bron
zondag 22 april 2012
In het vat
Af en toe roep ik op Twitter dan ik 'daar of daar' nog 's een stukje zal schrijven. Maar ja, dat moet ik dan wel ergens opschrijven anders vergeet ik het misschien:
Labels:
laterafmaken,
onderwijs,
proeven,
toetsen,
webloggen