vrijdag 19 juni 2009

Dilemma

Als je gevraagd wordt om weer 'extra' te assisteren bij de open avond dan kan je natuurlijk een verhaal gaan houden over de hogeschool en haar vermogen om aan volstrekt zinloze dingen geld uit te geven maar geen oog te hebben voor de dingen waar het werkelijk om gaat en hoe frustrerend dat is en dat ik best tegen hogeschooltarief (72 euro per uur) extra dingen wil doen en zo...

Maar ja veel zin heeft dat natuurlijk niet, dus schrijf je:

"Ik vind het wel leuk een open avond en ik ben er 's middags toch dus ik wil wel assisteren, geen punt..."

Kijk, dat klinkt dat toch ineens heel anders...:-))

Zo kan het dus ook. Er gaat met deze 'nieuwe postitieve en opbouwende houding' voor mij wel een hele nieuwe wereld open. Je houdt jezelf misschien voor de gek maar 't voelt wel veel... eh... positiever!

Je kunt beter jezelf voor de gek houden in plaats van dat aan anderen over te laten...:-)