vrijdag 12 juni 2009

Antispam

Soms kom je op weblogs als dit van die anti-spam letters tegen. Vaak kan ik niet eens lezen wat er staat. Maar ik hou wel van een puzzel, dus hoe vager hoe leuker zou ik denken. Soms worden daar ook wel 's sommen voor gebruikt. Deze sommen zijn meestal niet al te moeilijk. Zoiets als 11+5=? mag toch geen probleem zijn.

Maar als je op je weblog alleen reacties wilt van een beetje niveau kan je misschien dit soort puzzeltjes gebruiken:

"Ik ben nu drie keer zo oud als jij was, toen ik zo oud was als jij nu bent. Als jij nu twee keer zo oud zult zijn als ik nu ben, zullen we samen 130 jaar oud zijn. Hoe oud zijn wij nu?"

Die 'drie', 'twee' en '130' kan je dan een beetje varieren (daar moet je dan nog wel even een beetje over nadenken). Maar ik denk dat je dan de meeste mensen wel kwijt bent...:-)