vrijdag 11 juni 2010

Weekverslag week 23

Maandag zijn we met de minor begonnen om 11 uur, maar voordat we goed en wel wilde beginnen was er eerst een kwestie van de Weten Zij Veel!?. Ik weet niet hoe we daar nu terecht gekomen zijn en ik weet nog niet hoe 't verder afgelopen is, maar van les is niets terecht gekomen. Nu kunnen we ons dat wel permiteren. Volgende week gewoon twee keer zo hard werken.

Later op de dag nog 'Leergebieden' gedaan. Ik vond de les (met als hoogtepunt de 'wetenschapsquiz van 1994') toch wel een beetje leuk!:-)

Donderdagavond hebben we nog 's gekeken naar 'spreidingsmaten' en 'mediaan en de kwartielen'. We kunnen toch wel definitief stellen dat het gedoe omtrent 'vrijstellingen, keuzevakken en minoren' een onuitwisbare indruk zullen achter laten op onze studenten. 't Is niet helemaal het soort dingen dat je moet willen, denk ik. 't Is treurig!

Bij 'Internet en wiskundeonderwijs' hebben we een stuk of 5 artikelen besproken. Dat was weer leerzaam. Multitasken, digitaal toetsen, kennis, ICT en wat moet je er allemaal mee? Interessant.

Duidelijk is wel dat blok 4 eigenlijk voorbij is voordat je 't weet. Dat wisten we natuurlijk al, maar 't is nog niet helemaal geland in mijn systeem. Ik wil nog zo veel, maar ik ben bang dat het er niet meer komt. Dat is niet erg. De opdrachten (op zich) zijn al genoeg. Ik moet nog wel even een ONLINE cursusevalutatie klaar zetten. Dat is misschien toch wel nuttig...

Gisteren heb ik nog even overwogen of ik op het aanbod mijn aanstelling te verhogen met 0,2 zou accepteren of niet. 't Is 'nee' geworden. Ik heb een halve baan en dat is mooi zat. Zeker als je bedenkt dat het een hoop werk is! Jammer, maar helaas, zullen we maar zeggen...