donderdag 9 juni 2011

Co-creatie

In het kader van geleuterindicatoren vandaag dan de beurt aan co-creatie. Volgens Wikipedia:
Co-creatie is een situatie waarbij een organisatie waardecreatie laat plaatsvinden door een samenwerking aan te gaan met een groep consumenten, eindgebruikers of andere belanghebbenden.
Leuk idee, maar hoe doe je dat dan?

Ik heb geen idee, maar ik geloof dat we bij 'wiskunde en leergebieden' daar wel een soort vorm voor gevonden hebben. Studenten kunnen veel van elkaar leren, maar dan moeten ze wel de ruimte krijgen hun ideeën, gedachten en andere hersenspinsels te kunnen ventileren. Dat is zo leuk! Hoe? Met een 'slimme inzet van ICT' natuurlijk. Dat is niet heel erg ingewikkeld. Ik kom er nog wel een keer op terug... misschien.

Maar voor de rest? Ik weet het niet. Ik zal er nog 's ernstig over na gaan denken. Er zijn zeker mooie voorbeelden te vinden maar er zijn zeker ook 'minder geslaagde pogingen' te vinden. Maar goed, misschien daarover later meer.

Zie ook Samenwerken