woensdag 20 april 2011

Statistiek en kansrekenen

Ik heb altijd gedacht dat ik nog wel een keer een complete leerlijn zou gaan ontwikkelen voor 'Statistiek en kansrekenen voor de lerarenopleiding', zal ik maar zeggen.

Op Wiswijzer had ik natuurlijk al Statistiek en kansrekenen. Een soort van verzameld werk. Daarnaast doe ik natuurlijk nog steeds Statistiek 1-3, beschrijvende statistiek. Op Lesbrieven e.d. staat ook nog 't een 't ander. Bovendien heb ik natuurlijk nog van alles gemaakt voor de minor vakverdieping.

Als ik dat allemaal een beetje op een rijtje zou zetten en wat verder uitwerken dan zou zoiets als 'Statistiek en kansrekenen voor de lerarenopleiding' zo maar kunnen. Ik zie daar nog steeds wel iets in.

Een goed doordacht concept met veel extra's. Materiaal genoeg en 't zou een leuke, interessant en vooral helderende leerlijn moeten worden met veel uitstapjes naar bekende problemen uit de combinatoriek, de kansberekening en de statistiek.

Van vaasmodel tot hypothesetoetsen, van harmonisch gemiddelde tot betrouwbaarheidsintervallen... met samenhang en een logische opbouw en veel interactiviteiten!

Maar ik denk niet dat 't er van komt. Dat is wel jammer...