Het lijkt nog het meest op roepen dat uitvindingen zoals de stoommachine, de telefonie en de atoombom erg overschat worden. Je kunt dat wel vinden maar 't is een twijfelachtig standpunt.
Mensen die zelf, qua inzet van ICT, nog geen deuk in een pakje boter kunnen slaan hebben er vaak wel een mening over. Je zou dan wel verwachten dat deze meningen ergens op gebaseerd zijn. Meestal is dat niet zo. Slordig!
Terwijl je met de inzet van ICT dingen 'handiger en soepeler' kan regelen. Dat je, zeg maar, de kwaliteit verhoogt en de werkdruk vermindert. Ik geef toe, dat hebben we eerder gehoord en meestal was dat helemaal niet zo, maar dat lag vooral aan de uitvoering. Er wordt ICT-gewijs vaak meer geleuterd dan waar gemaakt. Maar ik doe het gewoon!:-)
Dat je met de inzet van ICT andere en betere manieren van leren mogelijk kan maken is ook nog interessant. Dat je zelfs betere en sterkere relaties kan leggen met studenten is ook fraai. En zo ken ik er nog wel een paar...:-)
Ik kan u verzekeren dat de mogelijkheden, verworvenheden en voordelen van de inzet van ICT in mijn onderwijs zo volstrek evident zijn dat ik niet begrijp dat er nog mensen zijn die het belang en mogelijkheden van de inzet van ICT in het onderwijs durven te betwijfelen.
Maar misschien hebben mensen ook wel een soort behoefte om te klagen over 'werkdruk', 'emailoverload' en 'gebrek aan contact'. Ik vind dat als je de 'dingen' die je moet doen niet goed regelt, dat je dan eigenlijk ook niet moet zeuren dat het slecht geregeld is, zullen we maar zeggen. Je bent een professional of niet...
Kortom: iedereen die denkt dat de inzet van ICT en onderwijs niet van belang is of niet werkt moet misschien die al die andere 829 berichten op dit weblog maar 's lezen. Het is zo leuk, zo relaxed en 't levert zoveel op...
Maar ja... ergens houdt het natuurlijk wel een keer op. Je kunt niet de rest van je leven aan een dood paard blijven trekken, zullen we maar zeggen...:-)