dinsdag 6 december 2011

Begrip en inzicht

Vraag je je soms ook wel 's af waar iedereen in het onderwijs nu mee bezig is? Waarom moeten er taal- en rekentoetsen komen? Krijgen die kinderen dan geen Nederlandse taal of wiskunde? Waar is dat apart toetsen dan voor nodig? Zou dat helpen dan?

Op deze pagina is het antwoord te vinden:
Ook na herhaalde oproepen daarna om de ogen te openen voor wat hier werkelijk aan de hand is, om maar te zwijgen over wie er allemaal weer klaar staan om dit alles te gelde te maken..."
Uiteindelijk lijkt het vooral een grote spraakverwarring. Gaat het over rekenen? Over cijferen? Over informatie verwerken? Gezond verstand? Intelligentie? Aanleg? Lui(d)heid? Gebrek aan taalvaardigheid? Gebrek aan rekenvaardigheid? Kennelijk hebben sommige mensen er belang bij de verwarring zo groot mogelijk te houden. Het moet iets gebeuren! Geld! Geld!

Ik ben er nog niet uit, maar ergens klopt er iets niet... Ik vermoed dat dit allemaal gebakken lucht is, onzin, lantaarnmaatregelen, geleuter, graaien en meer van dat soort ongemakken. Ondertussen moeten de docenten en de leerlingen het allemaal maar uitzoeken en uitvoeren. Alsof die niet iets beters te doen hebben. 't Is allemaal zo zinloos, maar we slaan ons er samen wel door heen.:-)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen