dinsdag 10 juli 2012

OOC's

"Vertel mij wat, de haren van de dooie paarden liggen nog her en der verspreid..."
@karinwinters

Ik heb er nu twee dagen vakantie opzitten en ik barst werkelijk van de ideeën. Kennelijk is 'werken' niet erg bevorderlijk voor de creativiteit en de 'flow of things'.

Het begon met dit item op 't wetenschapsforum. Daar is sprake van een Wiswijzer Cursus Telproblemen. Cursus? Eh.. nee joh dat is gewoon een pagina uit de samenvatting van statistiek en kansrekenen.

Ongeveer rond dezelfde tijd kwam dit Twitterbericht voorbij:

@trendmatcher: What is a MOOC? - YouTube http://goo.gl/njXAI Heel duidelijke uitleg over wat een MOOC nu eigenlijk is!
Nu had ik MOOC al vaker voorbij zien komen, maar ik 't was nog niet helemaal 'doorgedrongen'. Een Massive open online course...? Waarom niet?

Ik heb er nog een tijdje over zitten brainstormen en ik ga daar maar 's iets mee doen, denk ik. Je kunt er van alles over lezen natuurlijk, maar waarom niet gewoon aan de gang, de apen uit de mouwen, een plan verzinnen en gewoon doen wat je niet laten kan...

Ik ga in ieder geval een pilot doen. Dat wordt een introductie cursus 'wiskunde en konijnen' voor mensen die geen wiskunde nodig hebben maar wel geinteresseerd zijn. Met de cursus laat ik dan zien hoe dat dan gaat.

Ik heb al 's geschreven over een digitale leerroute maken. In plaats van de boel te laten versloffen kan ik misschien nog mooier maken en een ieder die wil laten ervaren hoe het werkt. Er zijn nog wel wat 'technische ingrepen' en 'functionaliteiten' noodzakelijk, maar dat vind ik alleen maar leuk om te doen.

Nu nog de opdrachten verzinnen, extra functionaliteiten ontwerpen en nog zo wat dingen, maar ik heb er wel zin in. Later meer...:-)