Eigenlijk wil ik nog wel iets zeggen over het `social media protocol'. Dat `model` gaat uit van wantrouwen, het is een opsomming van alles wat er mis kan gaan en welke consequenties dat dan heeft. Dat is echter maar één kant van het verhaal. In het Montessori-onderwijs gingen toch juist uit van vertrouwen? Ik beschouw het maar als `juridisch geneuzel` dat wel bedoeld zal zijn om iets achter de hand te hebben mocht het mis gaan. 't Is, in ieder geval, niet echt stimulerend om ook maar `s leuk te gaan twitteren of iets...
Er ligt nog een aardig onderwerp omtrent het leren van wiskunde. Op Flawed and Uneasy Compromise vraagt Karl Fisch zich af waar nu precies het leren van algebra de vaardigheden zou kunnen overstijgen en hoe je dat nu 's adequaat zou kunnen toetsen. Daarnaast is het `op straat gooien` van je docentenproblemen op Internet wel mooi, vind ik. Herkenbaar en je weet maar nooit wat zoiets oplevert...
"The opinions expressed here are the personal views of Karl Fisch and do not (necessarily) reflect the views of my employer."Zo is dat maar net:-) Maar ik ben er nog niet. Ik probeer vanavond de jaarplanner voor klas 2 zo ver mogelijk af te maken. De digitale jaarplanners voor klas 4 en 5 wiskunde B staan al in het Atelier, geloof ik. 't Is een soort van idee (denk ik) en dat heb ik dan maar vast gedaan...