donderdag 10 maart 2011

Waardepropositie

Op Mijn profiel heb ik al een tijdje het volgende citaat staan:
"De waardepropositie van een hogere beroepsopleiding is om mensen op te leiden tot hardwerkende, helderdenkende, goed geïnformeerde en vooral ook enthousiaste, zelfstandige en creatieve professionals die van aanpakken weten, kunnen samenwerken en optimaal uitgerust zijn hun kennis en vaardigheden in te zetten, uit te breiden en het liefst nog in staat zijn om zelf dingen te bedenken."
Zelf bedacht. Volgens mij is dat wat we doen. Alle inspanningen zouden daar op gericht moeten zijn. Hoe je dat doet? Ik heb daar wel ideeën over maar in ieder geval zou het enorm helpen als de docenten en de 'rest van de club' zelf het goede voorbeeld zouden geven!

In de praktijk blijkt helaas dat 90% van onze communicatie gaat over dingen die er eigenlijk niet toe doen. Gezeur over niet-werkende ICT-middelen, verplichte vergaderingen, slechte communicatie, gebrek aan belangstelling, onbegrip, loos alarm, enz. Al dat gedoe en geneuzel gaat slechts over 5% van het werk dat ik doe.:-(

't Is dat ik de leukste baan van Nederland heb anders was ik er lang weg geweest, maar waar je krijg je zo'n baan? Nergens! Ik ben bang dat ik er nog 14 jaar aan vast zit. In dat geval laat ik het plezier in mijn werk natuurlijk niet verpesten door onbenulligheden en slap geleuter.:-)