zondag 24 januari 2010

Wat zal ik er van zeggen?

Er staat vandaag op de 'voorpagina' van wikiwijs.nl een nieuw arrangement met de naam 'poep':



Eerder deze week heb ik dat ook al een keer gezien. Nu weet ik niet ook niet precies wat 'user centered design' is maar kennelijk heeft het met 'ontlasting' te maken?:-)

Kennelijk heeft men wel tijd voor 'wij zijn goed bezig filmpjes', maar een beetje de boel in de gaten houden is kennelijk lastig. Als je op het arrangement klikt (waarom niet? het zou natuurlijk iets kunnen zijn omtrent dierverzorging:-) dan krijg je dit:



Nee, dat is helder! Daar zullen 'onze vrienden' van het FI blij mee zijn. Ik weet het niet, maar zou nu niemand dat zien? Ben ik nu 'echt' de enige regelmatige bezoeker van de website? Terwijl ik er nu eigenlijk juist helemaal niets te zoeken heb. Zit er niet iemand te slapen?

Het komt op mij in ieder geval niet erg professioneel over. Eerlijk gezegd heb ik niet het gevoel dat er al erg veel 'leven' zit in de website. Is dit het uithangbord van 'onze flaphoed'? Eerlijk schiet mij nu ineens een heel ander woord te binnen...:-)

Tegelijk realiseer ik me dat ik weer veel te negatief doe. Honderdmaal excuses. Het is 'echt' niet mijn bedoeling, maar 't staat zo slordig. Wordt er zoveel geld betaald voor bagger, voor poep, voor afvalstoffen? Vuilnisman...!??? Tada...

Ik kan er niets anders van maken. Sorry, ik zal het nooit meer doen...:-(

Ik moet in een keer denken aan:
Er was eens een mannetje,
dat was niet wijs.
Hij bouwde zijn huisje
Op het ijs.
't Begon te dooien,
't Hield op met vriezen.
Toen moest dat mannetje
Zijn huisje verliezen.
Al met al toch niet helemaal onlogisch allemaal...:-)

Ik was eigenlijk van plan om in het kader van 'Internet en wiskundeonderwijs' studenten een opdracht te laten doen met wikiwijs. Wat is het? Wat kan je er mee? Maak zelf eens een les voor wiskunde waarbij je internet inzet op een manier zodat dit meerwaarde heeft! Zet dat in wikiwijs! Zoiets... maar als ik dit nu allemaal zie begin ik toch weer te twijfelen!

Het probleem met de wereld is dat idioten en fanatici zo verschrikkelijk zeker van hun zaak zijn, terwijl verstandiger mensen altijd twijfelen.
Bertrand Russel