maandag 11 januari 2010

Lurkers

Ach ja, zo zit dat dan. Voor veel mensen is internet vooral een soort van interactieve televisie. Men klikt en surft zich suf en dat is het dan. Op wikipedia staat het wel mooi beschreven.
Een lurker is een persoon die op internetforums, chatrooms, BBS-en, Usenet of wiki's alleen meeleest, maar zelf (bijna) niets bijdraagt.
Dat is (denk ik) meer regel dan uitzondering. Dat is natuurlijk niet 'echt heel erg'. Als iedereen zou gaan bijdragen dan wordt het snel erg onoverzichtelijk, zullen we maar zeggen...:-)

In 't algemeen is het ondanks alle inspanningen niet gebruikelijk om veel te reageren. Ik doe dat zelf ook niet veel. Soms wel, maar niet uitbundig. Ten onrechte natuurlijk, want er is veel te beleven op het Internet. Zo hebben we hier in ons kasteel (met een slotgracht en een ophaalbrug, een oprijlaan met kastanjebomen...) erg genoten van Onze Jan is manager geworden.... Een geweldig lied! Jan, met z'n lege hersenpan...:-)

Dus schrijf ik dat maar 's op... Leuk... dank je wel!

Zie website voor nog meer plezier.... ach ik weet het niet... domweg gelukkig op de patijnlaan dan maar!?:-)

"Soms moet ik zo ontzettend huilen, maar dan weer ben ik blij. Dat ik met geen manager hoef te ruilen, al wil ie dat dan nog zo graag met mij...."
Vrij naar Jaap Fischer :-)