donderdag 7 januari 2010

Internet en wiskundeonderwijs

Blok 2 is nog niet eens klaar maar ik moet alweer gaan nadenken over blok 3. Ik ben al een beetje bezig met Internet en wiskundeonderwijs. De gelopen cursus in de voltijd was (nog steeds) niet helemaal naar mijn zin.



Er is dus nog steeds een hoop werk te verzetten. Vooruit dan maar. Overigens was dat immers toch het idee van de inzet van ICT in het onderwijs? Snel kunnen inspringen op actualiteit en veranderende omstandigheden. Op zich is dat geen keuze maar een noodzakelijkheid. Nieuw zijn de Kennisbasis ICT en Wikiwijs. Daar moeten we dan maar 's iets mee doen, denk ik.

Daarnaast moet ik de inzet van DWO ook nog maar 's overdenken en aanpassen. Daar heb ik nog steeds wel een soort hoopvol gevoel over. Ook de opdracht 'artikel lezen en presenteren' vind ik wel aardig. Dus dat hou ik er in.

De 'Waarde van Internet' met de deliciousopdracht gooi ik er uit. 't Is te moeilijk:-) en 't levert te weinig op. Of nog beter gezegd: helemaal niks!

Kortom: op deze manier blijf je aan de gang, maar hopelijk leidt het uiteindelijk toch tot iets moois. ICT en onderwijs!? Het blijft lastig. Ik ga in ieder geval niet meer proberen om uit te leggen wat ik zelf denk dat belangrijk is. Dat werkt niet. Misschien moeten de studenten zelf maar 's bedenken wat er nog nodig is om ICT op een goede manier in te zetten in het wiskundeonderwijs. Dan kijken we wel waar we op uit komen...