Maar als iedere vakgroep zijn eigen eilandjes op internet gaat bouwen heeft Hint weinig zin meer.
Uit de e-mail opgeduikeld
Maar dat is dan nog maar 20% van de mogelijkheden. Ik ben inmiddels aan het experimenteren met afvinklijstjes, opdrachten en antwoorden op de site, prompte feedback, peerfeedback en nog zo wat... Binnenkort ga ik nog meer leuke mogelijkheden inbouwen om 't een en 't ander nog eenvoudiger en nog handiger te maken. Mooi!
De vraag is dan natuurlijk: zijn we daarmee op de goede weg? Studenten zijn daar meestal nogal helder over. Het levert in de meeste gevallen flexibel, stimulerend en goed onderwijs op. Uiteraard vraag ik er ook steeds naar. Je kunt natuurlijk van alles bedenken, maar als niemand het iets vindt dan heb je er natuurlijk niets aan. Mooi!
Ik ben er in het kader van de 'implementatie van ICT in het onderwijs' erg blij mee. ICT-middelen moeten je onderwijs ondersteunen, makkelijker maken en dan op z'n minst verbeteren. Uiteraard is het ook zo dat ICT-voorzieningen ander (en beter?) onderwijs mogelijk moeten maken. Hoe dat precies moet is niet altijd vantevoren duidelijk zodat er niet veel anders op zit dan te experimenteren. Dus maak het meteen, probeer het uit en als het werkt breidt het uit, werkt het niet, hou er mee op. Mooi!
Gisteren las ik weer 's de wens dat wiskundeleraar.nl eigenlijk in N@tschool zou moeten. Niemand weet precies waarom, maar 't schijnt een soort beleid te zijn. 't Is een onvervulbaar verlangen. Een aantal jaren geleden riep er nog 's iemand dat wiskundeleraar.nl op een CD moest worden opgeslagen. Nee, je kunt niet zeggen dat er geen ontwikkeling zit in het denken over ICT in het onderwijs. Mooi!
Maar 't is volstrekt onzinnig. Het gaat niet om 'dingen' die je kan op kan slaan en ook geen dingen die je in een ELO kan zetten. Dat is geen onderwijs, maar een bak met materialen. Misschien komt er iemand op 't idee een keer te onderzoeken wat dat nu precies wel is. Misschien doe ik zelf wel...:-)) Mooi!
Zie ook Documentatie.