vrijdag 6 november 2009

Lekker sommen maken

Ik ben gisteren en vandaag bezig met het maken van de opgaven van hoofdstuk 1 uit de reader 'Differentiaalvergelijkingen'. Dat is veel werk en vereist de nodige concentratie. Maar eigenlijk vind ik dat het leukste. Gewoon lekker 'sommen maken' en dat het dan allemaal klopt. Vooral als je weet dat je je studenten dit straks laat doen...

Vandaag was ook de laatste bijeenkomst van 'Internet en wiskundeonderwijs'. Ondanks de herfst vond ik dat toch wel weer bijzonder aangenaam. Het is altijd moeilijk in te schatten of iedereen wel voldoende heeft opgestoken en of alle leerdoelen wel gehaald zijn en wat de 'gevolgen' voor de langere termijn zullen zijn. Eerlijk gezegd ben ik daar niet helemaal van overtuigd. Aan de andere kant, je moet gewoon experimenteren om nieuwe dingen te ontdekken. Volgend jaar doen we gewoon DWO, Maple en nog zo wat...:-)

Blok 1 zit er bijna op. Maandag nog een toets geven en nakijken omtrent de statistiek van de minor exact. Daar ben ik niet echt bang voor. Dat komt vast goed.

Blok 2 staat vooral in het teken van veel les. Dat is niet erg, want dat is natuurlijk zo'n beetje ons ding, zullen we maar zeggen. We zullen 't wel zien...:-)