woensdag 13 juli 2011

Browsers en zo...

Ik wissel de hele tijd tussen Internet Explorer en Google Chrome. Eigenlijk gebruik ik liever Chrome. Het surft beter en voor mijn weblog schrijven/onderhouden werkt dat beter dan dat Internet Explorer. Op de een of andere manier wil Internet Explorer niet goed inloggen en ben ik (eenmaal ingelogd) dat ikoontje kwijt voor het bewerken.

Maar om webpagina's te schrijven gebruik ik 'htmlArea v2.03 a free WYSISWYG editor replacement for textarea fields.' uit 2002. Dat werkt alleen bij Internet Explorer geloof ik maar dat is wel heel handig. Tegenwoordig zijn er natuurlijk betere oplossingen. Daar moet ik dan maar 's naar op zoek. Maar ik heb al eerder gemerkt dat veel studenten ook geen Internet Explorer gebruiken en dat is dan wel jammer, want van HTML begrijpt ook niet iedereen helemaal...:-)

Maar dat doet er verder weinig meer toe. Voorlopig knutsel ik lekker verder aan mijn IPad-vriendelijk wiskundewebsite voor mijn eigen lessen. 't Is eigenlijk vooral (in eerste instantie) voor mezelf. Ik wil gewoon een goed overzicht van de stof hebben, van al die verschillende niveau's en verschillende boeken. Ik heb dan wel 4 klassen maar wel 10 verschillende boeken. Als je in een klas zowel MAVO-, HAVO- als VWO-leerlingen hebt dan moet je wel een beetje weten wie wat hoe wanneer waarom of niet wat moet doen, zullen we maar zeggen.:-)

Inmiddels wordt het wel zo'n beetje tijd voor vakantie. Ik heb van alle boeken de eerste twee hoofdstukken zo'n beetje verwerkt, soms zelfs al iets meer. Ik heb er al helemaal zin in! Lekker wiskunde doen...:-) Hoe was het ook weer?

Ik ga's wat minder aan 'websites' doen...
Ik ga me richten op mijn primaire taken als docent wiskunde.
Ik ga meer muziek maken...
Ik ga meer tekenen...
Ik ga meer aandacht besteden aan mijn gezin...

Nou volgens mij gaat dat wel lukken... ik kruip er in.