Eén van de hoofdzaken is dat de voltijd- en deeltijdopleiding qua cursussen, vakomschrijving en zo gelijk zijn. Inhoudelijk is dat bij wiskunde niet zo'n probleem, denk ik. Qua aanpak en didactiek zijn (en blijven) er natuurlijk wel verschillen. Ik schreef er al eerder over leerstrategieën.

Er zijn nog wel wat beren op de weg. Ik geloof niet dat die beren snel verdwenen zullen zijn, maar zo is iedereen wel gewoon lekker bezig.
De 'oude' opzet van een helpdesk voor ICT voor jaar 1 kwam ook nog even langs. Als je ergens zo lang werkt dat 'oude zakken' weer als 'nieuwigheid' worden gepresenteerd lijkt het tijd te worden om je ernstig achter de oren te krabben. Ik heb er gelukkig verder niets meer mee te maken, anders zou je nog bijna gedeprimeerd raken.
Eigenlijk zou er voor docenten maar één vraag moeten zijn: 'welk onderwijskundig doel wordt er met deze maatregel gediend?' Ontbreekt een zinnig antwoord op deze vraag dan weet je wel ongeveer hoe laat het is.