donderdag 11 maart 2010

Stoppen met werken

Ik heb de laatste tijd (weer) fantasieën over stoppen met werken. Dat komt vaker voor. Gek he?:-)

En ze nemen toe! Nu is er nog wel een verschil tussen 'fantasie' en 'werkelijkheid', dus waarschijnlijk zal het wel los lopen. Aan de andere kant vind ik dat je dit soort dingen serieus moet nemen.

Op woensdag heb ik altijd vrij. Dat is dan meestal een dag dat ik eigenlijk 'niks doe' en dus van alles bedenk, fantaseer en dingen doe waar ik zin in heb. Zo heb ik vandaag al dat politiek geleuter van dit weblog op een apart weblog gezet. Hopelijk zijn we er dan hier van af. Nog mooier is dat ik een idee heb hoe ik op wiskundeleraar mogelijkerwijs een mooi systeem kan implementeren voor de 'afvinklijst'. Ik moet daar nog een beetje verder over doordenken maar dat gaat wel iets worden, denk ik.

Het is gewoon een soort van evenwicht. Aan de ene kant is het gewoon leuk om les te geven, nieuwe dingen te verzinnen, te kijken wat studenten allemaal kunnen en doen. Aan de andere kant is het roeien met de riemen die we hebben, accepteren dat je nu eenmaal ook moet eten en de huur betalen en dat je daarvoor min of meer een soort van baantje moet hebben. Dat betekent dingen doen die je niet wil, maar ook weer heel veel dingen die zo leuk zijn dat je eigenlijk niet kan voorstellen dat je dat zou moeten missen.

Kortom: ik neem nog een biertje en ga 's pitten denk ik. Zie ook Welterusten...:-).