woensdag 2 september 2009

Vertraagde voortgang

Ik heb op wiskundeleraar.nl voor het 'vakproject wiskunde en ICT' een ISO-bestand staan voor het branden van een CD. Dat bestand is 374 MB of zoiets... en met dat 'nieuwe' myfiles.hro.nl (webbased FTP-programma) krijg je dat natuurlijk nooit overgepompt. Maar mij krijg je niet gek. Op een sticky gezet en op de hogeschool even gekopieerd. Dat kan ook... ik vond dat 'oude FTP' wel iets handiger.

Daarnaast kon ik met 'netdrive' op mijn fileserver automatisch een backupje maken van de bestanden op de hogeschool. Alleen de bestanden na een bepaalde datum, klikkerdeklik... en alles wat ik op de hogeschool heb gemaakt of opgeslagen met 1 druk op de knop ook thuis op mijn eigen netwerk. Dat gaat met dat nieuwe FTP-gedoe ook niet meer. Jammer. Ik hoop dat de hogeschool goede backups maakt. Voor als het een keer mis gaat.

Maar nu ga ik eerst 's proberen of ik een CD kan branden met dat ISO-bestand. Als dat lukt dan is dat toch wel weer een soort van innovatief toch?