maandag 14 september 2009

Van de regen in de drup

In de vorige post schreef ik 'In wiskundeleraar.nl laat ik studenten een mapje op hun public.www aanmaken waar ze dan hun spullen kunnen dumpen'. Dat klinkt redelijk onproblematisch maar dat is het niet. Ik doe dat toch al jaren zo, maar dit jaar werkt ongeveer de helft van de mapjes niet omdat er (in eerste instantie) achteraan de mapnaam een spatie staat. Waar komt die vandaan? Waarom was dat voorheen nooit een probleem? En nu ineens wel?

Wie het weet mag het zeggen...:-)

Na een kleine aanwijzing is het probleem natuurlijk wel snel verholpen. Waarom doen we dat niet gewoon lekker (in eigen beheer) op wiskundeleraar.nl eigenlijk? Dan regelen we (nou ja ik dan) dat gewoon lekker zelf en op een handige manier. Hoe moeilijk kan dat zijn? Elke student zijn/haar eigen mapje, uploaden, downloaden, wijzigen, volledige controle... Bovendien kunnen we dan gewoon weer lekker FTP-en, automatische backups maken, e.d.:-) YEAAAh...

Wat zeg ik nu allemaal? Tegenwoordig kan je overal bestanden neerzetten, rechten uitdelen, bestanden beheren, meestal nog gratis en voor niets. Met gebruikmaking van webapplicaties die werken en eenvoudig te bedienen zijn. Wat zijn we nu nog eigenlijk aan het prutsen? WEB2.0! Dat moet het zijn! Iedereen een googleaccount, BOXnet of DROP.IO en tada...

Zo gaat ie lekker...:-)