zaterdag 15 oktober 2011

Zet 's een raam open!:-)

Ik heb mijn persoonlijk documentatiecentrum open gezet. Je kunt er van alles vinden over het maken van digitale leerroutes, eisen voor lesmateriaal, lesbrieven en meer. Laat iedereen maar gebruiken wat ie gebruiken kan. Wat moet ik anders mee?:-)

Ook de oude leerroutes ICTdro maar beschikbaar gemaakt. We hebben daar 600 studenten weten te bedienen met 32 dagdelen (de goedkoopste cursus ooit!), dus wie weet, misschien is dat nog wel interessant. Op Wat richt je aan? kan je dan nog zien waar zoiets toe kan leiden.
Voor ik dit vak had, kon ik niet met computers overweg en had ik er ook echt een hekel aan. Het interesseerde me totaal niet en ik snapte er nog minder van.
Nu echter, kan ik al aardig overweg met de computer en noemden mijn leerlingen me zelfs al een nerd, omdat ik antwoord wist op alles wat ze vroegen en ze overal bij kon helpen. Doordat ik er nu meer vanaf weet en er beter mee overweg kan, ben ik het ook een stuk leuker gaan vinden.
't Is jammer dat mijn ideeën nooit helemaal geland zijn bij die mallotige lerarenopleiding. Als je zoiets leest dan kan je toch alleen maar blij worden? Wat wil je nog meer?:-)
Verder dan maar vakantie vieren vandaag...