zaterdag 2 juli 2011

't Is een idee...:-)

Eén van de mooie verhalen die ik ooit gehoord heb van een student is het volgende relaas. Een student vertelde me ooit dat hij zijn eindwerk had opgestuurd naar z'n begeleider en dat het werk beoordeeld werd met een 7. Diploma aangevraagd, diploma in ontvangst genomen en ze leefden nog lang en gelukkig...

Later kwam de student er echter achter dat hij vergeten was zijn eindverslag mee te sturen. Op zich ken ik dat wel. Zo'n 'attachment' meesturen vergeet ik ook nog wel 's. Maar hoe kan dat dan? Een 7 als beoordeling? Zonder eindverslag? De docent heeft kennelijk niet eens de moeite genomen om een poging te wagen om het verslag te openen! En dan toch een 7? 't Is nog een idee!

Maar ja, wat kan je doen? Als student kan je na ontvangst van je diploma moeilijk een klacht indienen!:-)

Ik moet nu ook nog verslagen nakijken voor statistiek 1-3. Eerlijk gezegd ben ik niet erg gemotiveerd meer om dat heel serieus te gaan doen. Waarom geef ik niet iedereen gewoon een 9? Wie doet me wat?:-)

Zo zit ik, denk ik, niet in elkaar. Ik ga dat soort dingen echt lezen, bekijken en proberen zo eerlijk en consequent mogelijk te beoordelen. Eigenlijk ben ik wel een beetje 'gekke henkie', denk ik. Maar ja, aan de andere kant....:-)