maandag 9 december 2013

Waar krijg ik wel/geen energie van?

In het kader van leerKRACHT hebben we een soort rondje gedaan over de vraag 'waar krijg jij wel/geen energie van?'

Ik houd niet van dit soort verrassingsaanvallen. Ik krijg daar geen energie van. Waarom zou je daar niet eerst eens rustig over na denken? Moet je maar roepen wat het eerst in je opkomt? Zijn dat dan de beste ingevingen? Je diepste gedachten? Ik denk van niet. Bij mij niet in ieder geval...

Ondertussen heb ik niet stil gezeten. Ik heb mijn lijstje plussen en minnen al aardig uitgebreid. Ik heb inmiddels wel een aantal belangrijke pluspunten en een aantal belangrijke minpunten ontdekt in mijn energiehuishouden.

Over de minpunten wil ik het hier niet hebben. Daar wordt (in het algemeen) al genoeg over gesproken, sterker nog: meestal praten we alleen maar over de minpunten. De dingen die niet goed gaan, de tegenvallers, de frustraties in het algemeen, de problemen en nog zo wat... Daar word ik altijd zo moe van:-)

Nee dat moet anders...:-)

Lijstje
  • Wiskunde en konijnen
  • Probleemaanpak
  • Procentenplan
  • De grafische rekenmachine
  • Mijn digitale netwerk
  • Digitale activiteiten
  • Weblog
  • Performativiteitsdiscours
  • Sectieoverleg
  • ICT-voorzieningen
  • Generieke feedback van de schoolleiding
  • Steeds minder te vertellen