zondag 15 mei 2011

Checklist

De meeste mensen nemen niet zo vaak ontslag. Hoe gaat dat eigenlijk? Waar moet je rekening mee houden? Heb ik iets gemist? Zoiets als ontslag nemen is dan wel handig:
  • Je ontslag aankondigen
  • Een ontslagbrief schrijven
  • Referenties regelen
  • Voor je netwerk zorgen
  • Getuigschrift vragen
  • Je voorbereiden op een aanbod
bron

Het schijnt dat het verstandig is om een goede indruk achter laten. Iedereen uitmaken voor 'rotte vis' zal wel niet de goede manier zijn.:-)
"Geef een goede constructieve reden waarom je ontslag neemt. Dat je elders een mooie kans krijgt is een goede reden. Klachten over je huidige werkgever zijn dat niet. Andere goede redenen zijn: dichter bij huis werken, meer tijd voor privé overhouden, een beter salaris, een hogere functie, een opleidingsmogelijkheid etc."
bron
Klopt helemaal! Maar eigenlijk is het wel een verzameling eufemismen. Ik weet nu niet of dit bericht dan wel helemaal verstandig is. Aan de andere kant... er wordt al zoveel geleuterd dus laat ik dan maar eerlijk zijn. Soort van:-)

Een leven lang leren!:-)