woensdag 11 juli 2018

Op weg naar...

"If we don't get lost, we'll never find a new route"
Joan Littlewood


Op Tips en truuks heb ik geprobeerd het één en het ander uit te dragen over het denken over wiskundeonderwijs. Het ging me daarbij vooral om begrip en inzicht. Dat is nog niet eens zo eenvoudig uit te leggen. Maar hopelijk heeft er iemand nog iets aan.

Ik heb er nog wel meer ideeën over. Hoe het precies in elkaar steekt is lastig. Hoe leg je het uit? Wat zou er moeten gebeuren? Waar moet het naar toe? Welke weg moeten wij bewandelen?

Ik denk dat P. Wortels schrijven in standaardvorm voorlopig mijn laatste bijdrage wordt. Daar moet nog wel iets aan gebeuren...:-)

Ondertussen ben ik deze behandeling gestart. Dat zijn 5 keer in de week een dagelijkse sessie van 2 uur in het HGC in Rijswijk. Ik doe daar dan op mijn weblog 'verslag' van. Zo'n verslagje bestaat dan uit:
  • Afspraken
  • Welke muziek luister ik in de auto op weg naar Rijswijk?
  • Welk hoofdstuk lees ik uit 'de slag om Arnhem'?
  • Welke sudoku's ga ik oplossen?:-)
  • Wat eten we vandaag?
  • Is er nog iets bijzonders op TV of anderzins? 
  • Een tekening uit Het zoölogisch prentenboek III.


De vraag is nu? Op weg naar?
  • het einde... 
  • gezondheid 
  • Rijswijk 
  • nergens 
Later meer...