dinsdag 18 mei 2010

Weekverslag week 20

Deze week maar 's gestart met de toets statistiek van de minor. Iedereen geslaagd, alle twee...:-)

Gelukkig maar, want het was erg gezellig, we hebben veel lol gehad en zo, maar hebben we ook iets geleerd? Ik denk het wel. De toets leek me in ieder geval wel van het juiste niveau. Dus met een 7,3 en een 8,4 denk ik dat we wel goed gewerkt hebben. Geleerd en plezier gehad? Wat wil je nog meer?

Donderdag de hele avond les. 't Zijn wel lange avonden tegenwoordig... Wie dat nu weer bedacht heeft. Pff...

Bij 'statistiek 1-3' van alles gedaan aan klassenindeling, misleiding, ongelijke klassenbreedte, steelbladdiagrammen en nog zo wat... 't Zou handig zijn als iedereen de volgende de reader heeft. Dan kan iedereen tenminste aan het werk... Hoewel een beetje praten over van alles en nog wat ook wat nuttig kan zijn, natuurlijk.:-)

Bij 'internet en wiskundeonderwijs' zit het nog steeds goed vol. Eigenlijk zijn dit ook tweede- en derdejaars samen. 't Is al met al veel werk, denk ik. Voor de studenten en de docent. Hopelijk is afwisselend genoeg zodat er voor iedereen wat te halen is. Maar heel veel ICT-vragen zijn eigenlijk meer iets voor de 'beroepsvoorbereiding'. Ik ga in ieder geval nog iets aan digitaal toetsen doen. Althans op termijn maar misschien al eerder...

Vrijdag dan nog 'wiskunde en leergebieden' opgestart. Dat ging wel geloof ik. Volgende week valt de les in ieder geval uit. Dat was het 'slechte nieuws' en het 'goede nieuws' is dat de les over een week of wat naar de maandag gaat. Dat scheelt dan toch weer... en terecht...