woensdag 11 september 2013

Learning analytics

Learning analytics betreft het “verzamelen, analyseren en rapporteren van data van studenten en hun omgeving ten behoeve van het begrijpen en verbeteren van het onderwijs en de omgeving waarin dit onderwijs plaatsvindt” (SolAR, 2011).
bron

q9058img1.gif
  1. In de eerste artikel van Greller & Drachsler, 2012 wordt de Learning Analytics framework op basis van een literatuur onderzoek opgebouwd en toegelicht.
  2. In de tweede artikel Drachsler & Greller, 2012 wordt het Framework hergebruikt om een internationale stakeholder-analyse te maken in het licht van de zes dimensies van de Framework.

One could define learning analytics as collection of methods that allow teachers and maybe the learners to understand what is going on. I.e. all sorts of tools that allow to gain insight on participant's behaviors and productions (including discussion and reflections).
http://edutechwiki.unige.ch/en/Learning_analytics

Nog een ander citaat:


Learning analytics (LA) applies the model of analytics to the specific goal of improving learning outcomes. LA collects and analyzes the “digital breadcrumbs” that students leave as they interact with various computer systems to look for correlations between those activities and learning outcomes.
Greller & Drachsler, 2012