't Is maar een idee, maar als 'we' bij vakdidactiek in jaar 1 af willen van Natschool waarom laten we de studenten bij vakdidactiek geen weblog schrijven!? Dat is toch ook een soort van logboek?:-)
Volgens dit bericht van rino zijn er aanwijzingen dat het toch die kant op gaat. Weg met die ELO's en doe 's gek...:-)
"Not surprisingly, the idea of using blogs instead of Blackboard is gaining traction."
Stephen's Web
Ik heb bij de oude ICTdro-cursus in jaar 1 wel 's (stage-) weblogs gezien van studenten die toch wel heel erg goed de ervaringen, diepe gedachten en ontwikkelingen van de student lieten zien. Dat was zo leuk! In het kader van meer inzet van WEB2.0 zou dat nog een hele aardige ontwikkeling zijn. Zeker als studenten elkaars werk kunnen lezen, er op reageren en zo...
Zie ook hier voor een voorbeeld van onze Utrechtse collega's:
"Ik ben wel heel erg blij geweest met deze vorm van verslaglegging van de opdrachten. Ik ben blij dat Michel hier voor heeft gekozen. Dan ook het feit dat iedereen op iedereen kan reageren is gewoon super."
Pascal
Kijk... dat is nog 's andere koek!:-)
Niet vergeten ook het commentaar even te lezen...:-)