De meeste opdrachten zijn (volgens mij) wel aardig en nuttig. Er zitten ook wel een aantal saaie opdrachten bij. De werkcollege's in de deeltijd zijn meestal erg leuk en worden zeer gewaardeerd, maar in de voltijd loopt 't niet echt lekker. Twee problemen:
- Hoe kan je meer doen met de ingeleverde opdrachten?
- Hoe maak je de werkcolleges in de voltijd wat levendiger?
- Hoe krijg je studenten zover dat ze op tijd de opdrachten inleveren?
Er zijn ook studenten die de cursus digitaal doen, dus zonder werkcolleges. Voor deze studenten en studenten die een werkcollege missen zou je dan (eigenlijk) vervangende opdrachten moeten verzinnen. Dat ga ik ook wel doen, denk ik. Ik heb er wel een paar, maar 't is een beetje een rommeltje. Ik geloof dat de digitale variant verder wel aardig gaat. Het is natuurlijk niet zo leuk, maar soms schijnt dat niet anders te kunnen, maar ik lees toch allerlei aardige dingen...:-)
Nou we zullen wel zien. De online cursusevaluatie heb ik geheel naar eigen inzicht samengesteld. Dit kwam in plaats van die saaie standaardevaluatie waar eigenlijk niemand iets mee kan. Deze evaluatie heeft nu al van alles opgeleverd. Eigenlijk is dat ook een soort co-creatie. Dankzij de studenten (die al dat geƫxperimenteer van mij maar moeten dulden) wordt de cursus toch steeds beter. Het gaat langzaam maar gestaag!
Op de een of andere manier vind ik deze cursus altijd weer spannend. Zou het wel goed gaan? Ik ben benieuwd...:-)