Dat curriculum.nu lijkt een mooi voorbeeld van een experimentele neurose. Het maakt niets uit wat iedereen zegt of niet zegt. In mijn optiek is het curriculum helemaal niet van belang. 't Is mijn probleem niet...:-) #hoedanook #buikpijndossier #wezullentochnietvoordegekgehoudenworden #wordtniks:-)
Feedback gaat alleen via de reguliere en de daarvoor in het leven geroepen kanalen... dus... dan maar niet...:-)
Dat meedenken en meepraten heeft meestal vooral de bedoeling dat je dan verder je mond houdt.... (1/3)
...als je niet meepraat mag je later ook niet meer van alles gaan roepen... (2/3)
...en als je wel meepraat dan hebben we je gehoord maar we zijn 't er niet mee eens dus dag.,..:-) (3/3)
...maar we zien het wel... Uiteindelijk komt er een nieuw currculum wat niet nieuw is en wat er verder niet toe doet... dus de docenten maken er wel weer iets van... met lessen, relatie en de nodige grappen... #onderwijs is 80% #theater
Mijn idee? Laat ze met rust... dat curriculumgeneuzel.... 't is trekken aan een dood paard... ja ik ben een optimist...:-) #doeidoeidagen
Ik begrijp trouwens helemaal niet waarom docenten het curriculum zouden moeten bepalen....!? Je zou denken dat er toch een maatschappelijk groter belang op het spel staat... maar ja wie ben ik?:-)
Pagina's
▼
maandag 20 mei 2019
Ik heb altijd gelijk
'Ik wist altijd alles. Ik heb altijd gelijk. Maar als je gelijk hebt, heb je niets. Ik heb veel te lang geleefd! Alleen wie dood is, heeft eindelijk ongelijk. Als je altijd zou blijven leven, komt er altijd weer een ogenblik dat je gelijk hebt. Dat is verdomd vervelend.'
Lodewijk
Lodewijk
Het is moeilijk te accepteren maar 't blijft een feit dat 'gelijk hebben' iets anders is dan 'gelijk krijgen'. Het eerste is meestal het probleem niet, maar het tweede des te meer.
Enige jaren geleden heb ik meermaals proberen duidelijk te maken dat 1 instructie-uur in de week voor bijvoorbeeld 4 HAVO wiskunde A of wiskunde B te weinig is. Dat werd door de schoolleiding niet erg gewaardeerd. Er waren veel collega's die dat ook vonden. Of ik daar vooral mee zou willen ophouden...:-)
Kennelijk is uitkomen voor je mening geen goed idee. Er werd me dan ook dringend verzocht mij niet meer in het openbaar uit te laten over dit nieuwe plan. Ik heb me er maar bij neergelegd. Ik zou denken dat ik mogelijkerwijs wel een punt had. Wie verzint er zoiets?
Als je dan ook nog te horen krijgt dat, als het niet lukt om de leerstof met één instructie-uur er doorheen te jassen, je het waarschijnlijk aan de benodigde didactische vaardigheden ontbreekt en dat je nodig op bijles moet kan je misschien maar beter meteen vertrekken of er het zwijgen toe doen. Het had ook niet veel gescheeld dat ik was vertrokken...
Uiteindelijk zijn we een aantal jaren verder, de resultaten schijnen een beetje tegen te vallen. Moet je, als docent, dan gaan uitleggen waarom de resultaten zo tegenvallen? Het moet niet gekker worden. Maar waarschijnlijk komt men er wel weer op terug. Hoe dat gaat aflopen?
Ik heb wel een vermoeden maar ik zeg maar niks...:-)
zaterdag 18 mei 2019
Het einde is nabij
Het ziet er naar uit dat ik binnenkort stop met lesgeven. Dat is niet helemaal vrijwillig en zeker niet zonder gemengde gevoelens, maar 't is niet anders. Ik heb in de afgelopen 30 jaar wel van alles gedaan. Het zou aardig zijn te begrijpen wat er de afgelopen 30 jaar mis gegaan is met mijn loopbaan in het onderwijs...😏
Opleidingen en werkgevers
Opleidingen en werkgevers
- Lagere school Utrecht
- Mavo, Mts, Havo en Vwo
- Psychologie KUN
Student - Lerarenopleiding Arnhem/Nijmegen
Student - Notre Dame des Anges Ubbergen
Docent wiskunde | Systeembeheerder - Hogeschool van Utrecht
Student - Hogeschool Rotterdam
ELObeheerder | Docent wiskunde | Docent ICT - Haags Montessori Lyceum
Docent wiskunde
- Wiskundemethode Netwerk
Auteur | Webmaster - Kennisnet
Community Manager Wiskunde - ThiemeMeulenhoff
Eindredacteur Stepnet - Bedenker, maker en moderator van WisFaq
zondag 12 mei 2019
Nummer vier
Tussen de bedrijven door heb ik weer een nummer voor de nieuwe CD er
uitgeperst. 't Blijft een leuke bezigheid. Of het nog ergens toe leidt
is nog de vraag, maar WTH het komt vast goed...
"Information is not knowledge. Knowledge is not wisdom. Wisdom is not truth. Truth is not beauty. Beauty is not love. Love is not music. Music is the best." -- Frank Zappa
"Information is not knowledge. Knowledge is not wisdom. Wisdom is not truth. Truth is not beauty. Beauty is not love. Love is not music. Music is the best." -- Frank Zappa