Het blijft gewoon heel erg mooi en diepzinnig:
Uren, dagen, maanden, jaren,
Vliegen als een schaduw heên.
Ach! wij vinden, waar wij staren,
Niets bestendigs hier beneên!
Op den weg, dien wij betreden,
Staat geen voetstap, die beklijft:
Al het heden wordt voorleden,
Schoon 't ons toegerekend blijft!
...eigen schuld dus en denk maar niet dat je er makkelijk van af komt...
Pagina's
▼
zaterdag 31 december 2016
maandag 26 december 2016
zondag 25 december 2016
Gelukkig nieuwjaar
In de laatste week voor de kerstvakantie heb ik de uiterste inleverdatum van de extra Excel-opdracht gewijzigd in 1 januari 2017.
De uiterste inleverdatum was 15 december 2016. De mooiste reactie van een leerling was: “Ik ga echt niet in de vakantie die opdracht doen…”
Je moet er niet te lang over nadenken..:-)
De uiterste inleverdatum was 15 december 2016. De mooiste reactie van een leerling was: “Ik ga echt niet in de vakantie die opdracht doen…”
Je moet er niet te lang over nadenken..:-)
zaterdag 24 december 2016
vrijdag 23 december 2016
zaterdag 17 december 2016
woensdag 14 december 2016
dinsdag 13 december 2016
De archeologie van het Internet
"Een andere blogger, leraar Willem van Ravenstein schreef na beluistering van een radiointerview met leraar Jelmer Evers dat bij hem de vraag rees wat nu eigenlijk de diepere bedoeling zou kunnen zijn van de overheid om zich zo monomaan te richten op meetbare trivialiteiten in plaats van zich te richten op de 'echte' doelen van het onderwijs: "Mijn eerste gedachte daarbij is dat de overheid niet wil of kan investeren in onderwijs, dus moet men maar steeds de aandacht afleiden van de 'echte problemen'.
Erg geloofwaardig zijn al die 'nieuwigheden' niet. Steeds maar weer slechte ideeën en flauwekulmaatregelen in plaats van de dingen gewoon 's aan te pakken. Zelfs met beperkte middelen zou er van alles mogelijk moeten zijn.
... Eigenlijk vraag ik me wel af hoelang docenten nog accepteren dat iedereen wel van alles roept maar niemand iets doet. Eigenlijk is de vraag dan: heb ik hier op deze manier nog wel zin in? Maar daarover dan misschien later meer...:-) "
bron
Erg geloofwaardig zijn al die 'nieuwigheden' niet. Steeds maar weer slechte ideeën en flauwekulmaatregelen in plaats van de dingen gewoon 's aan te pakken. Zelfs met beperkte middelen zou er van alles mogelijk moeten zijn.
... Eigenlijk vraag ik me wel af hoelang docenten nog accepteren dat iedereen wel van alles roept maar niemand iets doet. Eigenlijk is de vraag dan: heb ik hier op deze manier nog wel zin in? Maar daarover dan misschien later meer...:-) "
bron