woensdag 19 april 2017

My dream team

Ik had er vanmorgen net iets over geschreven op Introvert en dan? En ja hoor... de eerste de beste bijeenkomst van het nieuw te vormen team 4H zou het (normaal gesproken) al meteen mis gegaan zijn. Je moet je voorstellen dat ik ook wat zeg en dat er dan iemand roept 'blabla... negatief maar het gaat om de leerlingen' en een ander roept 'dat is wel een issue maar daar gaan we het niet over hebben'. Eh!?

Ik raak daar dan toch wel enigszins van in de war. Negatief? Is het wijzen op mogelijke problemen negatief? Dat is toch niet te hopen en waarom ben ik dan tegen leerlingen? Doe ik iets niet goed? Weet je eigenlijk wel wat ik precies doe? Wie wat doe jij eigenlijk precies?:-)

Hoezo gaan we het daar niet over hebben? Bepaal jij dat dan? Wie ben jij eigenlijk? Ik vind dat zoiets niet kan. Iemand de mond snoeren omdat je denkt dat je 't beter weet? Kom dan maar 's met argumenten en stel je niet boven op. Dat is trouwens ook niet erg Montessori vind ik. Maar 't zal wel jeugdige overmoed zijn...:-)

Normaal gesproken zou ik mijn tas gepakt hebben, zijn opgestaan en maar thuis iets nuttigs zijn gaan doen. Als er over de dingen die ik zeg toch niet gesproken gaat worden heb ik wel iets beters te doen. Maar ik heb inmiddels begrepen dat dat weglopen van mij meestal niet zo handig is1.

Inmiddels heb ik geleerd dat je ook kan blijven zitten en dan maar 's kijken wat er gebeurt. Misschien moet je dan maar zwijgen en observeren maar vooral ook even na te denken wat de onderliggende functie is van een emotionele reactie. Uiteindelijk bleek wel dat ik toch wel iets van een punt had want ondanks dat we het er niet over zouden hebben kwam 't wel steeds terug. Dat komt me ook bekend voor. Ik wel wel raar maar niet gek, dus zeg ik wel 's dingen die ergens op slaan. Vooral als je er (wat langer) over nadenkt.:-)

Je kan proberen er mee te leren leven. Sommige mensen (die andersdenkenden) zitten kennelijk anders in elkaar. Dat is wel lullig voor ze, maar zelfs op leeftijd kan je daarvoor in therapie en wat denk je? Dat werkt ook nog! Ik ben blij dat ik gebleven want het was uiteindelijk een vruchtbare bijeenkomst. Dat zou ik dan toch zo maar gemist hebben.

q13663img1.gif

Je kon in blauw je eigen naam bij een taak zetten en met rood de naam van iemand anders waarvan je denkt dat die taak heel goed zou kunnen passen.  Op 't plaatje is dat wel duidelijk!:-)

MY DREAM TEAM:-)

1Ondanks dat het niet handig is lijkt het toch wel een soort thema in mijn leven. Ik ben flexibel, zorgeloos en nooit te beroerd om iets te doen, om te veel te doen, mij van alles te laten aanleunen... Maar... op een bepaald moment is de maat vol en ga ik weg...

Ik heb mijn motivatiebrief en mij actueel CV al klaar liggen...:-)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen