zaterdag 12 juli 2014

Eindejaarsevaluatie 2013-2014



Ik heb dit schooljaar lesgeven aan 2C, 3B, havo 4 wiskunde A en havo 4 wiskunde B. Dat was leuk maar wel vermoeiend.

Daarnaast heb ik van alles bedacht en uitgeprobeerd: probleemaanpak, het procentenplan, het kneuzenplan, checklist voor havo 4 wiskunde A, havo 4 wiskunde B en klas 3, wiskunde en konijnen, de rekentoets, de grafische rekenmachine, experiment taakgerichte instructie, project X,... en nog zo wat...

Ik heb deelgenomen aan leerKRACHT. Ik heb daar ongeveer 100 klokuren aan besteed. Dat was nuttig en leerzaam, maar ik ben er nog niet helemaal achter waarom dat werkt.

Af en toe heb ik het gevoel dat ik serieus genomen wordt. Dat is wel even wennen. Zo heb ik deelgenomen aan de benoemingsadviescommissie, ik heb een presentatie gehouden over toetsen voor de ouderraad en ik heb een vijfminutenpraatje gehouden tijdens een algemene personeelsvergadering. Wie had dat gedacht?:-)



Min of meer los van het schoolwerk onderhoud ik ook nog een digitaal netwerk. Ik twitter, ik houd een weblog bij en heb nog wat websites waar ik van alles kwijt kan. Het is wel aardig om te constateren dat het meest gelezen bericht op mijn weblog ook echt ergens over gaat. Mijn netwerk levert in ieder geval allerlei informatie, contacten en ideeën op waar ik dankbaar gebruik van maak.

Ondertussen heb ik me verdiept in de vakdidactiek, de verplichte rekentoets en het 'wiskundig denken'. Ik verzamel informatie, ik probeer stelling te nemen en probeer een aantal zaken op een rijtje te zetten. Uiteindelijk levert dat weer allerlei nieuwe werkjes op.

Ik vond het leuk. Ik ben (nu) wel helemaal op, maar (al met al) kijk ik terug op een mooi schooljaar. Zoveel leuke leerlingen, leuke collega's, leuke ouders en een schoolleiding die (ongeveer) weet wat het idee is:-)

De leukste baan van Nederland. Iedereen bedankt...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen