zaterdag 9 november 2013

Transpiratie, inspiratie en wrevel

't Schijnt dat niet alle docenten de neiging hebben om hun lesmateriaal en ideeën te delen. Ik begrijp dat wel. Als je dat wel doet dan komt er meestal alleen maar gezeur van. Ik had al eerder geroepen dat mensen niet zo moeten zeuren, maar dat helpt niet echt...:-)
"Plaats voor 1 januari 2013 een nieuw bericht of een reactie op een bestaand bericht in de vakcommunity en verdien een cadeaubon van 25 euro"
Nieuwsbrief No 1-2013
Over perverse prikkels gesproken...:-)

Docenten worden regelmatig opgeroepen vooral (gratis) hun lesmateriaal te delen, bijvoorbeeld door het in wikiwijs onder te brengen. In de nieuwsbrief van de wiskundecommunity van de digischool bijvoorbeeld.

Nu probeer ik me voor te stellen hoe dat zou zijn als je dan je spullen deelt dat er dan iemand is die dat gaat beoordelen. Je maakt iets... geeft het weg... en daar gaat iemand 'het gegeven paard' in de bek kijken... Zou daar iemand op zitten te wachten? Wie gaat dat dan doen? Wie kan dat?

Er zijn zelfs mensen die nog een stapje verder gaan:
"Wat mij betreft zouden  scholen verplicht mogen worden om alles wat 'in huis' ontwikkeld wordt publiek beschikbaar te stellen.
bron
Droom maar lekker verder, zou ik zeggen...:-)