zondag 8 juli 2012

Leren van je fouten

Mistakes are the usual bridge between inexperience and wisdom.
Phyllis Theroux, Night Lights

Ik ben nu zo ongeveer een jaar weg bij de lerarenopleiding en ik had me voorgenomen niet opnieuw dezelfde fouten te maken voor betreft de inzet van ICT in mijn onderwijs: gewoon meestribbelen met de rest en geen rare dingen doen.:-)

Daarnaast heb ik steeds de neiging om ICT-gewijs alle dingen die ik gedaan heb af te breken. Ik had wiswijzer al afgesloten en was van plan om wiskundeleraar ook geheel af te sluiten. Op termijn zou zelfs WisFaq hetzelfde lot beschoren zijn. Uiteindelijk heb ik meer websites gemaakt en afgebroken dan online staan, dus zo bijzonder is dat niet, dus waarom zou ik dan maar steeds mee moeten doorgaan?

Maar ik ben er uit. Die neiging om de zaak te slopen zal ik moeten leren te onderdrukken. Het is niet zo vreemd de boel te willen slopen (daar over misschien later meer), maar je moet niet altijd doen wat het meest voor de hand ligt. In dit geval is het misschien zelfs een slecht idee, dus ik ga nog even door...:-)

Sterker nog: ik ga nog 's wat kolen op het vuur gooien.

ps
Ik wil het handjevol mensen dat de moeite genomen heeft genomen om me te laten weten dat ze 't toch wel jammer vonden als wiswijzer zou verdwijnen bedanken. Dat heeft me erg geholpen.