zondag 8 april 2012

Sommige mensen hebben ook altijd pech

De komende vier jaar gaan de VMO-scholen aan de slag met het ontwikkelen van geschikt materiaal voor voortgezet montessori-onderwijs. Wij doen daar ook aan mee.

Nu ben ik niet echt heel erg enthousiast over wikiwijs en wat denk je? Wij worden geacht in het kader van VMO gebruik te maken van VMO-wikiwijs. Lekker is dat. Ik riep nog 'aahh...' maar 't helpt niks.

Als braafste jongetje van de klas ben ik zo gauw het kon begonnen met het delen van bronnen.
Alles netjes in wikiwijs gezet, alle tabs, velden en metadata ingevuld en nu maar wachten op iets moois. Niet dat ik verwacht dat er ooit iemand gaat reageren, maar vooruit maar. Dan heb ik in ieder geval mijn 'ding' gedaan.:-) Maar 't werkt niet echt. Kennelijk moet, als je iets verandert, iemand met de hand je gedeelde bron goedkeuren. Nu krijg je op de widget slechts één van de twee te zien en de link in de overzichtspagina geeft:
Het opgevraagde object is momenteel ontoegankelijk, want het is niet gepubliceerd. Oorspronkelijke melding: "Server returned HTTP response code: 403 for URL: http://localhost/fedora/..."
Al met al is het dus niet verstandig om nog dingen te veranderen aan je gedeelde bronnen c.q. je leerroutes. Je hebt grote kans dat je ze een tijdje niet kan gebruiken. Handig is dat niet. Op Revolutionair idee: geen white elephants meer las ik deze week al meer over wikiwijs. Het ligt dus niet alleen aan mij.:-)

Dat heb ik dan weer. Sommige mensen hebben ook altijd pech:-)