donderdag 19 april 2012

Nog een gemiste kans...

Ik had met mijn weblogpost 'een gemiste kans' vooral als doel om duidelijk proberen te maken dat 'wiskunde' als 'instrument' niet noodzakelijk leidt tot 'mooie' wiskunde.

Ik bedoel maar: als je voor een berekening een A4-tje nodig hebt terwijl hetzelfde resultaat kan worden verkregen door gebruik te maken van de wiskunde uit de onderbouw en dat dat dan in 8 regels kan, dat geeft toch te denken.

Volgens mij is het idee van webloggen vooral ook dat mensen kunnen reageren. Kritische noten plaatsen, bevestiging, ontkenning, aanvullingen, tips en truuks,... Het is allemaal mogelijk. Dat gebeurt niet zo vaak en eerlijk gezegd zou ik dat ook vaker moeten doen. Het is (hoe dan ook) een daad van bevestiging.

Ik dacht altijd dat het dat te maken had met het feit dat mijn stukjes ook niet echt gelezen werden. Maar dat is dan misschien toch niet helemaal juist. Ik kreeg per e-mail wel een reaktie. Dat was niet 'echt' een inhoudelijke reactie, maar helemaal onopgemerkt is het kennelijk niet gebleven.

Straks gaat er nog iemand roepen dat mijn mening en ideeën er toe doen. Dat zou dan wel een nieuwe ontwikkeling zijn. Hopelijk valt het mee, want ik roep maar wat hoor.:-)

Maar ja, wat heb je er aan? 't Was aardiger geweest om gewoon te reageren via het weblog. Dan kan iedereen zien wat je zegt. Een gemiste kans? Dat denk ik wel.