zaterdag 14 januari 2012

Twitteraars in allerlei soorten en maten

Er zijn twitteraars is allerlei soorten en maten. Er zijn er die vooral twitteren waar ze zijn. Dat is mogelijk leuk voor het thuisfront, maar voor de rest van wereld? Tenzij je natuurlijk in de buurt bent dan zou je natuurlijk even kunnen gaan kijken.

Er zijn ook twitteraars die twitter gebruiken als MSN. Hallo Piet, hoe gaat het? WTF is Piet? Meestal kletst men dan zo wat heen en weer. De vraag is of dat dan interessant voor de rest van de wereld. Alhoewel? Je kunt je er natuurlijk tegenaan bemoeien maar of dat nu de bedoeling is?

Er zijn er ook die de wereld deelgenoot maken hun leven. Ik ben wakker, ik ga een boterham eten, ik ben moe, ik ga naar bed, welterusten. Droom maar lekker, denk ik dan altijd.

Er zijn ook twitteraars die je op de hoogte houden van dingen die ze tegenkomen, leuke websites, interessante artikelen, hun eigen bijdrage op hun weblog, reacties op anderen, e.d. Dat is interessant. Altijd het laatste nieuws, de leukste grappen en helemaal nuttig.

Er zijn er ook die ons deelgenoot maken van hun eigen speurtochten, werkzaamheden, studiedagen, persoonlijke 'hangups', frustraties, grappen en grollen, leuke uitspraken en dat soort dingen. Ook leuk.

Mensen die twitteren om professionele redenenen zijn meestal meer van het 'nemen' dan van 'geven'. Zelf dragen ze niet veel bij maar zijn wel altijd heel erg blij met de input van anderen. Begrijpelijk. Pak wat je krijgen kan maar geef vooral zelf niet te veel weg.

Er zijn er ook die vooral 'luisteren' maar zelf geen liedjes zingen. De lurkers, zullen we maar zeggen. Dat is ook prima. Je kunt niet alles hebben. Daarnaast heb je natuurlijk nog de instanties, het mededelingenbord, mijn leerlingen, vage bekenden, oud-studenten, vrienden, ...

Maar zoals gezegd, twitteraars zijn er in diverse soorten en maten.