maandag 2 januari 2012

Freek de Jonge

In het kader van 'famous last tweets' is één van de laaste tweets van @freekjong wel bijzonder:
er blijkt iemand onder mijn naam onzin te twitteren, helaas weer een verziekt medium. ik ben er in elk geval klaar mee. volg mij niet meer!
Als je zo leest wat 'het volk' van de nieuwjaarsvoorstelling vond dan krijg ik wel de neiging te gaan emigreren. Freek was in ieder geval subliem.

Het lijkt er op dat je Freek ofwel 'subliem' vindt of 'helemaal niks'. Dat is in ieder geval een goed teken. Ik zit niet te wachten op middelmatige, hapklare en vooral oppervlakkige prietpraat. Het mag best ergens over gaan. Voor dom geleuter ga ik wel naar de kroeg.

Het grootste bezwaar is dat mensen Freek niet erg grappig vinden. Maar misschien was dat ook wel niet de bedoeling. Misschien is Freek meer een 'grappige predikant' dan een 'komiek'. Dat is nu juist zo aardig, vind ik. Het gaat ergens over. Maar 't is niet eenvoudig. Je moet er wel een beetje moeite voor doen. De dingen zijn nu eenmaal vrij ingewikkeld en je kunt meestal niet zo maar zeggen hoe 't zit. Het is kunst.:-)

Ik vond het een mooie, bijzondere maar vooral ook onvergetelijke voorstelling...:-)