donderdag 27 oktober 2011

Jeugdherinneringen

Ik ben vanmorgen op bezoek geweest bij een Montessori-basisschool. Dat was zo leuk. Ik ben er wel een verslagje over aan het schrijven, maar dat schiet nog niet erg op. Zoveel indrukken en wetenswaardigheden, het kan niet op.
Zie ook Putting The Learner on ICE

Nu ik er zo 's over nadenk is voor mijn eigen ontwikkeling de tijd op de lagere school wel zeer bepalend geweest, denk ik. Op de kleuterschool ging alles nog zo'n beetje langs me heen, maar aan de lagere school kan ik toch wel wat 'dingen' koppelen die voor de rest van mijn aardse bestaan bepalend zijn geweest. Dat ging dan vooral om de leerkrachten, om de mensen dus. De invloed daarvan is waarschijnlijk van veel groter belang dan alles daarna, maar dat is dan weer een heel ander verhaal.:-)

Maar ik had natuurlijk nog opdracht meegekregen, dus dat moet ik dan eerst maar 's doen. Maar de 'andere ervaringen' zijn leuker:-)