maandag 15 augustus 2011

Dat vind ik niet

Er zijn mensen die als je iets zegt beginnen te zeggen 'dat vind ik niet'. Bij alles wat je zegt.

Dat mag natuurlijk maar de meeste meningen lijken eerder ingegeven door de wenselijkheid van de uitkomst dan door goede informatie, gedegen onderzoek of de elementaire wetten der logica. Sommige 'meningen' worden gevoed door gebrek aan informatie, achterklap, beperkt denkvermogen, verhoogd onvermogen of misschien zelfs wel door volstrekte onbenulligheid.

Is dat niet vervelend? Dat is ontzettend vervelend. Je moet dus bij alles zo iemand verkondigt gaan denken 'is dat wel zo?', 'waarom zou die dat vinden?', 'welk belang heeft hij/zij bij dit standpunt?', enzovoort...

Ik zou denken (maar ja dat is mijn mening) dat je je altijd moet proberen te baseren op de feiten, gedegen onderzoek en de dingen die verstandige mensen er van zeggen. Mensen die steeds maar roepen 'nou dat vind ik niet' horen daar dus niet bij:-))

Maar 't is niet meer mijn probleem. Dat is dan ook weer fijn:-)

RUNAWAY!