dinsdag 7 juni 2011

Wachten tot je een ons weegt

Vandaag stond in het teken van het wachten. Eerst een uur bij de tandarts zitten wachten op C. Dat ging nog wel. Een sudoku waar ik niet verder mee kom, mooie foto's bekeken in een boek over Nederland, een aantal National Geographic's doorgenomen, ...

Daarna naar het gemeentehuis voor het aanvragen van een 'verklaring omtrent het gedrag'. Dat was nogal onvermijdelijk. Ik had nummer B217 en toen ik aankwam was nummer B191 aan de beurt. Dat duurde dus ongeveer anderhalf uur voor een handeling van 2 minuten! Kosten: 30 euro! Maar die krijg ik terug, geloof ik. Die tijd ben ik dan wel mooi kwijt:-)

Als je nu zo moet wachten dan moet je daar wel tegen kunnen. Ik vind het niet zo erg. Ik ga gewoon lekker zitten denken over van alles en niks. Daarnaast vond ik dat ik als beloning wel recht had op 4 hollandse nieuwe en iets van een gebakken visje. Die hollandse nieuwe van de viskraam bij het binnenhof zijn werkelijk verrukkelijk! Er werd echter niet gebakken in verband met de haringverkoop. Dat was dan wel weer jammer, maar begrijpelijk.

Maar zo moet je dat doen: niet druk maken, gewoon genieten van het moment en daarna weer verder met het genieten van de leuke dingen in het leven. Ik geloof dat ik na mijn 'onvermijdelijk besluit' wel heel veel meer rust in mijn hoofd heb en nu al meer geniet van de dingen, dus dat is al vast verdiend!

Maar eerst maar 's afbouwen, vakantie vieren en verder genieten, zullen we maar zeggen:-)