maandag 20 juni 2011

Mooi wel dus:-)

In Mooi niet dus:-) ging om wat ik nu eigenlijk zelf wil. De vraag is nog: waren die andere dingen niet leuk dan?

Werkzaamheden als systeembeheerder, auteur van Netwerk, webmaster van Netwerk, docent ICT voor jaar 1 en eindredacteur van Stepnet waren allemaal leuk. Iets 'nieuws' doen is altijd leuk. Lekker bezig, nuttig, leerzaam en je houdt op die manier de hersenen nog 's een beetje op gang. Dus geen probleem!

Dingen als 'community-manager Kennisnet voor wiskunde' of 'ELO-beheerder van N@tschool' is echt niet leuk. Het is continu trekken aan een dood paard, zullen we maar zeggen. Je weet dat het zinloos is, maar ja, wat moet je dan? Welaan, er gewoon mee stoppen! Dat is verreweg de beste oplossing.

Ik ben nog steeds 'maker en beheerder van WisFaq'. Dat is nog steeds leuk. Dit jaar bestaat WisFaq 10 jaar. Dat moet eigenlijk een feestje worden. Helaas hebben we geen rode cent te besteden, dus ik ben er nog niet helemaal uit hoe we dat gaan doen.

Maar daar wilde ik het niet over hebben. Ik wou eigenlijk iets zinnigs zeggen over websites om je onderwijs te ondersteunen en hoe dat dan gaat... of beter gezegd 'niet gaat'. Maar dat dan maar weer een andere keer...