dinsdag 17 mei 2011

Volg je hart

"Above all, be true to yourself, and if you cannot put your heart in it, take yourself out of it." ~Unknown

Als je een moeilijk maar onvermijdelijk besluit neemt dan doorloop je daarbij verschillende fases. Op dit moment heb ik een definitief besluit genomen en begin zo langzamerhand steeds meer consequenties daarvan in te zien. Gelukkig zijn de meeste gepercipieerde gevolgen vooralsnog bijzonder aangenaam dus dat komt wel goed.

Er komt ook nog een keer een moment dat ik voldoende afstand heb genomen zodat ik misschien nog een rationeel en onderbouwd betoog zou kunnen houden over 'je verstand volgen of je hart'. Je verstand kan je wel helpen maar je verstand kan je ook op 't verkeerde been zetten. Als je dan niet uitkijkt dan val je om. Dus volg ik deze keer mijn hart en laat ik het verstand nog maar tijdje verder prutselen.


Inmiddels zijn er wel een aantal studenten die door hebben dat als ze nog iets willen met die halfafgemaakte cursussen dat ze niet te lang moeten wachten. Dat is dan toch wel weer bemoedigend ergens.:-)